به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ولد آو ریل، در حالی که آ 24 تأکید کرده این توافق صرفاً یک همکاری تحقیقاتی است و نه یک قرارداد تولید فیلم، بسیاری از منتقدان همچنان قانع نشدهاند. این استودیو باید انتظار چنین واکنش گستردهای را میداشت.
کار به جایی رسیده که آ 24 مجبور شده برای کاهش این جنجال بیانیهای منتشر کند: «رابطه ما با مخاطبانمان چیزی نیست که آن را بدیهی فرض کنیم. این همکاری به این دلیل شکل گرفته که میخواهیم تعیین کنیم چه ابزارهایی برای هنرمندان ساخته شود، و آنها در شکلدهی به این ابزارها نقش داشته باشند، نه اینکه ابزارها صرفاً به آنها تحمیل شوند. ما ترجیح میدهیم پشت میز باشیم تا در حاشیه.»
به نظر من این جمله «پشت میز بودن» احتمالاً برای طرفدارانی که احساس خیانت میکنند، چندان خوشایند نخواهد بود.
صادقانه بگوییم، میزان خشم و واکنش منفی اگر به خاطر جایگاه و تصویر آ 24 نبود، اینقدر شدید نمیشد. طی یک دهه گذشته، این استودیو هویتی برای خود ساخته که آن را به یکی از تحسینشدهترین و محترمترین برندهای سینمایی هالیوود تبدیل کرده است، و بسیاری از طرفداران جوانتر آن، ورود هوش مصنوعی به فرآیند خلاقه را نوعی خیانت کامل به این تصویر میدانند.
فقط کافی است به واکنشهای شبکههای اجتماعی نگاه کنید؛ برخی بسیار تند هستند. کاربران نوشتهاند: «آ 24 روحش را فروخت»، «هوش مصنوعی هرگز نمیتواند هنر خلق کند»، و «نه آ 24! تو برگزیده بودی!» برخی دیگر نیز گفتهاند این شرکت اکنون شبیه «یک شرکت فناورینما» شده است.
بسیاری از این نگرانیها بیشتر بر پایه فرضیات هستند تا جزئیات واقعی این قرارداد هوش مصنوعی، اما در حال حاضر بیاعتمادی نسبت به نقش هوش مصنوعی در سینما به حدی عمیق است که صرفاً ارتباط با آن، از نظر بسیاری، کافی است تا فرد یا شرکت را خائن جلوه دهد.
با وجود این جنجال، آ 24 احتمالاً به رشد خود ادامه خواهد داد؛ این شرکت پس از بزرگترین موفقیت گیشهای خود با فیلم «اتاقهای پشتی» و با پروژههای بزرگی مانند «الدن رینگ» در مسیر آینده قرار دارد. با این حال، اگرچه این جنجال احتمالاً توانایی آ 24 برای جذب فیلمسازان را تحت تأثیر قرار نمیدهد، اما ممکن است برای همیشه نحوه نگاه برخی از وفادارترین طرفدارانش به این استودیوی محبوب مستقل را تغییر دهد.
5959

