با ما همراه باشید
پاک نژاد: ممکن است «شورای عالی انرژی» تشکیل شود پاک نژاد: ممکن است «شورای عالی انرژی» تشکیل شود

سیاسی و اجتماعی

پاک نژاد: ممکن است «شورای عالی انرژی» تشکیل شود

وزیر نفت برای تعامل بهتر بخش های مختلف انرژی کشور، احتمال داد شورای عالی انرژی در آینده تشکیل شود.

منتشر شده

در

محسن پاک‌نژاد وزیر نفت، در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با تشکیل سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی و نیز نوع تعامل این سازمان با وزارت نفت، اظهار کرد: تأسیس «سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی» که ظرفیت قانونی برنامه هفتم پیشرفت را دارد، از اقدامات بسیار خوبی بوده که در سال ابتدایی دولت، تقریباً یکی دو ماه بعد از شروع کار دولت، نهایی شد. در همین راستا آقای دکتر سقاب اصفهانی نیز اخیراً معرفی شد که ایشان در این حوزه صاحب مطالعات و پیگیری‌هایی هستند.؛ آقای رئیس‌جمهور با استناد به این تجربیات و مطالعات ایشان را منصوب کردند که قطعاً حضورشان به حل معضلاتی که در این زمینه در کشور داریم، کمک خواهد کرد.

«سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت» جهت همراهی در ذیل «سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی» قرار می‌گیرد

وی افزود: سازمان بهینه‌سازی مصرف [سوخت] که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت است، عملاً در همراهی با سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی و در ذیل آن قرار می‌گیرد و از سویی ما در وزارت نفت نیز هر کمکی لازم باشد، در تعامل با این سازمان انجام خواهیم داد.

پاک نژاد ادامه داد: در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در رابطه با چارت سازمانی ارتباط وزارت نفت با سازمان بهینه‌سازی، تصریح کرد: این انتظار نادرستی است که بگوییم وزارتخانه نفت ذیل سازمان بهینه‌سازی قرار می‌گیرد، زیرا مأموریت‌های وزارت نفت فراتر از بهینه‌سازی است و مأموریت اصلی آن، تولید نفت و گاز خام و فرآورش و نیز توزیع و فروش و صادرات آنها است؛ از طرفی باید گفت بهینه‌سازی نیز یکی از شعب و شاخه‌های وظایفی بوده که [در وزارت نفت] دنبال می‌شده و اکنون با تأسیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی، ذیل این سازمان فعالیت خواهد کرد.

وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در رابطه با اینکه برای تعامل بهتر بخش‌های مختلف انرژی کشور، احتمال داد «شورای عالی انرژی» در آینده تشکیل شود.

شایان ذکر است، در ۱۴۰۴.۰۸.۲۱ با صدور حکمی از سوی مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان و به استناد اصل ۱۲۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای جز (۲) بند (الف) ماده (۴۶) قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل سقاب اصفهانی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بهینه سازی و مدیریت راهبردی انرژی منصوب شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نتیجه والیبال ایران ژاپن/ زور شاگردان پیاتزا به سامورایی‌ها نرسید
ورزشی4 دقیقه پیش

نتیجه والیبال ایران ژاپن/ زور شاگردان پیاتزا به سامورایی‌ها نرسید

تمجید کاپیتان ژاپن از پیاتزا/ بازی سختی با ایران داشتیم
ورزشی5 دقیقه پیش

تمجید کاپیتان ژاپن از پیاتزا/ بازی سختی با ایران داشتیم

توضیحات ملی‌پوش والیبال از بازی سخت امشب/ ژاپن را تحت فشار قرار دادیم
ورزشی5 دقیقه پیش

توضیحات ملی‌پوش والیبال از بازی سخت امشب/ ژاپن را تحت فشار قرار دادیم

قمار بر سناریوی آمریکا، ثبات و امنیت کشورهای منطقه را بر باد خواهد داد
سیاسی و اجتماعی6 دقیقه پیش

قمار بر سناریوی آمریکا، ثبات و امنیت کشورهای منطقه را بر باد خواهد داد

سردار محبی: تنگه هرمز سرزمین ایران است و هیچ ارتباطی با آمریکا ندارد
سیاسی و اجتماعی6 دقیقه پیش

سردار محبی: تنگه هرمز سرزمین ایران است و هیچ ارتباطی با آمریکا ندارد

تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
سیاسی و اجتماعی6 دقیقه پیش

تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه

شهید علی هاشمی باید وارد کتاب‌های درسی خوزستان شود
سیاسی و اجتماعی6 دقیقه پیش

شهید علی هاشمی باید وارد کتاب‌های درسی خوزستان شود

آخرین شب عزاداری در جوار محل شهادت قائد شهید انقلاب اسلامی برگزار شد
سیاسی و اجتماعی7 دقیقه پیش

آخرین شب عزاداری در جوار محل شهادت قائد شهید انقلاب اسلامی برگزار شد

قیمت بیت کوین، اتریوم و سایر ارز‌های دیجیتال امروز جمعه ۵ تیر ۱۴۰۵ + جدول
ارزدیجیتال7 دقیقه پیش

قیمت بیت کوین، اتریوم و سایر ارز‌های دیجیتال امروز جمعه ۵ تیر ۱۴۰۵ + جدول

گفتگوی تلفنی عراقچی با وزاری خارجه امارات و مصر
سیاسی و اجتماعی7 دقیقه پیش

گفتگوی تلفنی عراقچی با وزاری خارجه امارات و مصر

جدیدترین نظرات مخاطبان

خبر لحظه‌ای اخیر