با ما همراه باشید

سیاسی و اجتماعی

آشتی‌کنان ایران و اعراب بعد از جنگ؟

منتشر شده

در

اقتصادآنلاین، امیرمحمد حسینی: بعد جنگ ایران و آمریکا و امضای یادداشت تفاهم، آیا شرایط منطقه به قبل برمی‌گردد؟

پاسخ کوتاه این است: نه!

یکی از مهم‌ترین معادلاتی که بعد از نهایی‌شدن تفاهم و بعد توافق ایران و آمریکا تغییر می‌کند، معادلات منطقه است.

تا پیش از این جنگ، کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس با وجود همه اختلافات که با هم داشتند، علیه ایران با همدیگر متحد بودند. بسیاری از این کشور‌ها دو باور اصلی داشتند؛ اول اینکه جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین تهدید امنیتی آنهاست و دوم اینکه آمریکا در نهایت می‌تواند این تهدید را مهار کند.

اما جنگ یک واقعیت را آشکار کرد؛ ایران با وجود فشار‌ها و حملات گسترده همچنان یک بازیگر تأثیرگذار باقی ماند و آمریکا هم نتوانست آن‌طور که وعده داده بود معادلات منطقه را به‌طور کامل تغییر دهد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نظرات مخاطبان

خبر لحظه‌ای اخیر